Surfers Paradise, Brisbane and Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu Surfers Paradise, Brisbane and Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise, Brisbane and Noosa

Blijf op de hoogte en volg Larissa Bosman

26 Juli 2013 | Australië, Noosa Heads

De rest van mijn dagen in Byron Bay heb ik niet zoveel gedaan. Even strandwandeling gemaakt met Adrien, volgende dag met Tom en in de avond rugby gekeken met 7 jongens uit mijn slaapkamer. Daarna zijn we doorgegaan met de Greyhound bus naar surfers Paradise. Begon me al wat beter te voelen gelukkig maar had nog steeds weinig energie. We zijn met een groep van 5 meisjes en Tom naar Surfers Paradise gegaan. Met Ash die we in Coffs harbour hebben ontmoet en Louise haar beste vriendin. En met Rikke en Zoe die we tijdens onze trip naar NimBin hebben ontmoet. Toen we aankwamen in Surfers zijn we een gesprek begonnen met twee Schotse jongens, David en Murray. Echt hele leuke jongens en we hebben besloten met zijn 8en een hostel te zoeken. We kwamen aan bij Sleeping Inn en kregen met zijn achten een eigen bungalow. Was echt zo leuk! De eerste avond hebben we de hele avond gezellig met zijn allen thuis spelletjes gespeeld en gekletst en lekker naar Ierse en Schotse muziek geluisterd. Het klikte echt zo goed in de groep en we noemden onszelf the fantastic 8. De volgende dag zijn we lekker naar het strand gegaan en daarna hebben we meegedaan aan een kroegentocht. Was echt de slechtste kroegentocht die we ooit gedaan hebben maar we hebben echt een leuke avond gehad met onze groep. Om 12 uur 's nachts hebben we even met zn allen Zoe gefeliciteerd die jarig was vanaf dat moment en dat hebben we even goed gevierd. Zijn volgende ochtend na het uitchecken met zijn allen English breakfast gaan eten omdat Zoe dat graag wilde voor haar verjaardag. 's Middags de bus gepakt naar Brisbane met zijn 6en. Kwamen aan in TinBilly, echt een verschrikkelijk hostel. De kakkerlakken liepen over de muren en iedereen was onvriendelijk. Ook nog vet lang moeten wachten omdat ze ons 5 bedden hadden gegeven voor 6 personen en er stond maar 1 persoon achter een receptie terwijl het vet druk was. Toen alles eindelijk geregeld was, zijn we met zijn allen even rond gaan lopen door Brisbane en de botanische tuinen. Boodschappen gedaan met zn allen en toen ging Tom koken en hebben we met zn tweeen gegeten en voetbal gekeken. Vroeg naar bed gegaan die avond en de volgende ochtend vroeg op om naar de Australian Zoo te gaan van Steve Irwin. Was echt zoooo cool! Heb echt superdingen gezien en gedaan. Koala’s geaaid, Kangaroo’s geaaid, olifanten gevoerd, krokodillen/slangen/vogelshow gezien en een tijgershow gezien. Nog veel meer dingen gezien en gedaan en hebben echt de hele dag rondgelopen. Was echt gezellig want we waren met een groep van 9 personen. Met de 8 personen waar we mee waren in Surfers Paradise en met Ben die we hebben leren kennen in Byron Bay. Was echt super! Die avond nog even wat met ons groepje van 6 en de Schotse jongens wat gedronken in de kroeg onder ons hostel om even afscheid van de jongens te nemen. Ook nu ging ik redelijk op tijd naar bed en de volgende ochtend was het tijd om uit te checken uit dat verschrikkelijke hostel en afscheid te nemen van Ash en Louise. Met zijn 4en de bus richting Noosa gepakt en in Noosa opgehaald door het busje van de Gagaju Bushcamp. 3 nachten kamperen joehoe.. Hoewel het kamperen zelf verschrikkelijk was heb ik echt een hele leuke tijd gehad daar! Alle drie keren een hele leuke groep gehad en met zijn allen leuke dingen gedaan. Veel tafeltennissen, biljarten, kanoen en bij het kampvuur chillen met zijn allen. Was echt heel gezellig! Eerste avond wel ziek geworden van de wijn. Had amper wat op, maar weinig eten en het innemen van antibiotica schijnt niet zo’n hele goeie combinatie te zijn. Gister was het kamperen weer afgelopen en zijn we weer teruggebracht naar de bewoonde wereld. Nadat we even afscheid hebben genomen van wat nieuwe vrienden zijn we met een busje naar Dolphins gebracht. Een roze hostel! Het ziet er echt leuk uit hier en was zo lekker om weer een bed te zien. Terwijl Rikke en ik even lekker zijn gaan zonnen, zijn Tom en Zoe de boodschappen gaan doen. Het was de laatste avond dat we met zijn vieren zijn dus we hadden besloten om een keer met zijn 4en te eten en we waren net zo’n gezinnetje. We hadden de film from dawn to dust gehuurd en die na het eten met zijn vieren gekeken. Lekker samen op de bank onder een dekentje. Die film is echt de raarste film die ik ooit heb gezien in mijn leven. Slaat helemaal nergens op. Iedereen was kapot na 3 nachten kamperen en bijna geen slaap dus we zijn allemaal redelijk op tijd naar bed gegaan en vroeg opgestaan nu omdat Tom en ik straks alweer doorgaan naar Rainbow beach om een tour van een aantal dagen te doen op Fraser Island. Wel een raar idee dat we weer met zijn tweeen doorgaan.

• 26 Juli 2013 - 00:48

Manon:

Leuk Laris!

• 29 Juli 2013 - 20:38

Pap En Petra:

Hoi kanjer,
    Wat gaaf wat je allemaal meemaakt.
    En leuk dat je Ierse en Schotse jongens hebt meegemaakt.
    Dat zijn meestal super leuke mensen.
    Maar wel klote dat je zo ziek was of nog bent.
    Dat kan je nu net niet gebruiken.
    IK hoop echt dat je weer snel opknapt.
    Wij komen nu net terug van de zwarte cross.
    Dat hebben we dus ook weer overleefd.
    Was Keigezellig !!!!!!!!
    Oké lieverd,
    Ga nog maar even lekker genieten daar.
    Tot later
    xxx pap en Petra xxx