Magnetic Island, Mission beach, Cairns - Reisverslag uit Stirling, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu Magnetic Island, Mission beach, Cairns - Reisverslag uit Stirling, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu

Magnetic Island, Mission beach, Cairns

Blijf op de hoogte en volg Larissa Bosman

16 Augustus 2013 | Australië, Stirling

Het einde van mijn trip is in zicht en ik ben weer terug waar het allemaal begonnen is. Na de Whitsunday trip zijn we doorgegaan met de bus richting Townsville om daar de ferry naar Magnetic Island te pakken. Echt een prachtig eiland en ook het hostel waar we verbleven was heel mooi op een goede locatie. Bij Base kwamen Tom en ik Tom en Katy tegen en hebben we daar gezellig mee gezeten in de avond nadat we boodschappen hadden gedaan. Ik voelde me niet zo lekker en ben halverwege de bingo naar bed gegaan waar ik alweer een keelontsteking en koorts op voelde komen. Hele nacht wakker gelegen omdat ik het constant koud had en me niet lekker voelde. Ook mn hele lichaam deed pijn door de kou en vermoeidheid. 's Ochtends maar naar de dokter gelopen en onderweg ergens op de grond in t gras gaan liggen. Ik was helemaal kapot en kon echt niet verder lopen. De dokter had geen tijd voor me en ik ben met een taxi naar een kliniek aan de andere kant van het eiland gestuurd. Kostte een hoop geld maar ik heb zo wel hele mooie uitzichten gezien! De dokter heeft me goed geholpen en extra sterke medicijnen gegeven zodat ik binnen een aantal dagen weer beter zou zijn voor mijn skydive. Terug in het hostel heb ik eerst geslapen en daarna kwam ik nog meer mensen tegen die ik kende. Een beetje gekletst en toen ik bij Dan in de kamer zat ben ik op zijn bed in slaap gevallen. Werd wakker en t was al redelijk donker dus ff naar buiten gegaan en toen iedereen ging eten (wat ik toch niet kon) maar weer naar mijn eigen bed gegaan en goed bijgeslapen. Werd vroeg genoeg wakker om voor de tweede keer een zonsondergang gezien en heb een lekker relax ochtendje gehouden en toen de bus naar de ferry gepakt om terug te gaan naar Townsville. Daar heb ik samen met een Duits meisje die ik altijd tegenkom bij de busstop op de bus gewacht en een beetje gekletst tot de bus eindelijk kwam. De bus had een uur vertraging. Zat een beetje muziek te luisteren in de bus en opeens begon de buschauffeur hele verhalen over de omgeving te vertellen. Was wel grappig, hele tour ofzo. Halverwege de reis kwam er een man schuin achter me zitten in de bus die helemaal naar de klote was en ook de hele tijd alcohol aan het drinken was. Hij kwam constant vragen stellen aan het meisje voor hem en aan mij, totdat ik zei dat ie zn mond moest houden. Later kwam er ook nog een vrouw met een baby naast me zitten en ging die man daar de hele tijd tegen praten. Was blij toen ik eindelijk in Mission beach aankwam en opgehaald werd door een Duitse jongen met een shuttlebusje van Scotty's beachhouse. De hele weg een beetje over skydive gekletst en over reizen en toen ingecheckt. Had een kamer voor mezelf dus ging lekker in mn bed lezen en iets later die avond checkte er een Ierse jongen in. Dat was echt net op het moment dat ik bijna in slaap viel maar hij bleef maar tegen me praten. Toen hij eindelijk stil was kon ik niet meer slapen dus hebben we nog een hele tijd gekletst. Was wel heel gezellig. De volgende ochtend moest ik vroeg op want om 7 uur werd ik al opgehaald met een shuttlebusje voor mijn skydive. Moesten eerst in het office een aantal formulieren invullen en naar een veiligheidsvideo kijken. Vervolgens gingen we kennis maken met de persoon met wie je je tandemsprong ging doen en ik ook met mijn cameraman. Die heeft eerst even een interview gedaan met me en vervolgens zijn we op weg gegaan naar het vliegtuigje. Was echt een superklein vliegtuigje en we gingen er met best veel mensen in. Was echt zooo bang en zenuwachtig. Na zo'n 15/20 minuten ging de deur open en ging de jongen voor me de lucht in. Hij tuimelde een paar keer rond en duikelde 100 keer over de kop dus ik durfde echt niet meer en ik was de volgende. Mijn sprong ging wat rustiger gelukkig, recht naar beneden. Het was echt supercool! Kreeg echt een kick van die freefall en je hebt een volle minuut dat je met meer dan 200km per uur gewoon naar beneden valt voordat de jongen aan het touwtje van de parachute trekt. Daarna hebben we nog zo'n 5 minuten in de lucht rondgezweefd. Ik mocht ook even sturen maar dat vond ik eng en ik raakte in paniek dus hij heeft het maar weer overgenomen. We sprongen boven de oceaan en hebben vanuit de lucht schildpadden in het water gezien en daarna zijn we op het strand geland. Wilde het liefst meteen nog een keer, maar het is een beetje duur helaas. Wel echt een hele coole ervaring. De rest van de dag zat ik vol energie en ben ik lekker met een Engelse jongen naar het strand gegaan en heb ik basketbal gespeeld en gefrisbeet met een Canadese jongen. Ook even mn hele koffer uitgepakt en alles voor een keertje netjes heringepakt en de rest van de avond lekker in de kamer gechillt met mijn Ierse kamergenoot. De volgende ochtend werd ik vroeg wakker en heb ik een filmpje gekeken met die Canadese jongen. Iedereen was lui deze zondag en ik barstte van de energie. De Ierse jongen en Engelse waren allebei al vroeg vertrokken en ik verveelde me dood. Heb dus maar 100 rondjes gelopen en een beetje overal irritant gedaan. 's Middags werden we weer met een shuttlebusje naar de busstop gebracht en heb met James even in de videoshop gelopen. We hebben zo gelachen. Er werkte echt zo'n jongen die je altijd in videoshops ziet in films en ik mocht de chocola die ik wilde niet kopen omdat de reep gebroken was. Echt zo raar, hij was gewoon nog ingepakt en er was niets mee aan de hand verder. We hebben echt gelachen en vervolgens Michael dezelfde winkel in gestuurd om te vragen of hij die chocola mocht kopen. Toen werd er verteld dat ze die chocola niet hadden in de winkel. Toen de bus kwam even met Tom, Melissa en Dan gekletst die de bus uitgingen waar wij ingingen en in de bus kwam ik Dror tegen. Een vriend van Melissa die uit Israel komt. Heb gezellig met hem in de bus gezeten en zijn met zijn allen naar Gilligans gelopen in Cairns. Iedereen was moe dus we hadden besloten dat we allemaal even gingen slapen om dan in de avond uit te gaan. We hebben even naar de wet t-shirt competition gekeken en vooral gelachen hoe sommige meisjes zichzelf voor schut aan t zetten waren en daarna heb ik met James nog even naar cricket gekeken en ben redelijk optijd naar huis gegaan. Volgende dag met de jongens en Jessica naar de lagoon gegaan en de hele middag een beetje rondgehangen, gezwommen en gebarbecued. 's Avonds zijn we de Monday Mission gaan doen. Dat is een kroegentocht en we hebben echt gelachen. De kroegentocht zelf was niet zo bijzonder maar we hebben een leuke avond uit gehad met zijn allen. De volgende ochtend vroeg op om samen met Beth, Dror en James een auto te huren om een dagje naar de Table lands te gaan en alle watervallen te zien. We hebben echt een topdag gehad met zijn vieren. Mooie uitzichten gezien en alleen maar gelachen met zijn allen. We hebben allemaal gereden maar Beth was onze chauffeur op de terugweg en Dror zou de landkaart wel even lezen. Halverwege liet ie m even los en de kaart waaide het raam uit. Toen moesten we maar op geluk de goeie weg terugvinden. James en ik hebben lekker geslapen op de achterbank. 's Avonds hebben Beth en ik meegedaan aan Jelly Wrestling. Was echt te grappig en had nog gewonnen ook. 100 dollar en een white water rafting tour. De rafting kon ik helaas niet doen omdat ik de volgende ochtend al vroeg moest uitchecken dus die heb ik aan Beth gegeven. Als troost omdat ik dr opgegeven had voor Jelly Wrestling terwijl ze eigenlijk niet mee wilde doen. We hebben er een goed avondje uit van gemaakt en aan het einde van de avond had ik bijna al mijn geld al uit gegeven. Toen kwam het afscheid met Tom en heb ik alleen maar gehuild. De volgende ochtend zijn Dror, Beth en James vroeg opgestaan om me met de auto naar het vliegveld te brengen. Afscheid van ze genomen en toen een eeuwigheid gewacht voor ik het vliegtuig in kon om naar Sydney te gaan. In Sydney had ik echt een vreselijke dag en heb vooral veel gehuild. Gelukkig had ik af en toe wat afleiding van Andrew maar iedere keer als ik even alleen was of toen ik Tom belden begon ik weer te huilen. Volgende ochtend weer uitgecheckt en voelde me gelukkig weer beter. Op naar Adelaide! Waar ik door Glen (de vader van Julianne) werd opgehaald en zijn eerst naar hun nieuwe huis gegaan omdat ik nieuwsgierig was. Toen mocht ik kiezen welke kamer ik wilde in hun huis om te logeren en heb ik even gecomputerd. 's Avonds zijn we naar Blackwood gegaan, de plaats waar ik mijn reis begonnen ben en hebben we daar in cafe Primo wat gegeten. 's Avonds echt lang met Manon geskyped en daarna lekker mijn bedje in gegaan. Vandaag heeft Glen me meegenomen naar de chocolade fabriek en zijn we naar mount Barker geweest en naar de Jupiter creek gold digging. Het weer was verschrikkelijk dus we konden helaas de auto niet uit. Toen maar teruggereden richting Stirling en wat lunch gehaald bij een bakkertje en thuis weer even gecomputerd. Ook zijn we in het nieuwe huis geweest om 2 platen naar binnen te tillen die afgeleverd waren en gaan we straks lekker wat chocola eten wat we vanmiddag gekocht hadden. Het regent alleen maar hier, de stroom is uitgevallen en het is best wel koud maarja het is natuurlijk winter.

  • 17 Augustus 2013 - 08:59

    Mam:

    Wat een belevenissen weer meis, echt zo leuk allemaal. Maar ja zoals met alles komt ook hier weer een eind aan. Ik begrijp hoe zwaar het afscheid van Tom voor je was. Gelukkig woont hij niet zo ver en kunnen jullie elkaar altijd opzoeken. Ik kijk er wel naar uit om je weer te zien. Geniet nog ff van je laatste dagen in adelaide . En tot gauw. Liefs mam

  • 17 Augustus 2013 - 10:05

    Anita:

    wat een bijzonder verslag meis, wat heb je veel meegemaakt, rot dat je toch weer ziek bent geworden meis, gelukkig op tijd opgeknapt voor de skydive, wat een avontuur, kan me voorstellen dat je zo bang was, en achteraf natuurlijk super blij dat je het hebt gedaan, echt knap hoor. En dan ook het afscheid nemen met Tom, moeilijk hè? Jullie hebben een super tijd gehad hè samen? Ik wens je nog fijne dagen toe en mocht ik je niet meer spreken alvast een hele goeie reis terug, leuk je gauw weer te zien, liefs Anita xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Bosman

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 44204

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 02 September 2013

My life surrounded by Aussies

30 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Mijn avonturen in Gran Canaria

Landen bezocht: