Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu

Whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Larissa Bosman

06 Augustus 2013 | Australië, Airlie Beach

Vandaag even bijgekomen van een heerlijk weekend op een zeilschip in de Whitsundays. We hebben echt prachtig weer gehad de afgelopen dagen op het zeilschip de New Horizon. Zaterdag voordat we het schip op gingen hebben we even Toms verjaardag gevierd en fish and chips gegeten voor lunch, lekker Engels. Dat duurde een beetje langer dan verwacht dus op ons snelst met al onze spullen richting de haven gelopen. Onderweg John en Ray tegengekomen, heel kort gekletst en snel weer doorgelopen. We kwamen net iets te laat aan maar er waren mensen nog later dan wij dus het maakte niets uit gelukkig. Toen de groep compleet was, met zijn allen naar de boot gelopen en daar even een briefing gekregen en een beetje kennis gemaakt met iedereen. Een leuke groep van 26 man. Een paar mensen waren een beetje saai en praatten niet echt meer het grootste gedeelte was heel leuk gelukkig. Beetje gerelaxed op de boot, walvissen gezien en van het weer genoten. 's Avonds heerlijk gegeten en daarna met zijn allen wat spelletjes gespeeld. Heb nog een tijdje met de bemanning gekletst en ben toen naar bed gegaan. Zondagochtend vroeg op, 10 seconde gedoucht en daarna klaargemaakt en gewacht tot we konden ontbijten. Weer heel goed eten allemaal en daarna doorgegaan naar Whitehaven beach. Was echt supermooi strand! Prachtig wit zand en de zee is superhelder. Daar zijn we een paar uur geweest en leuke foto's met de groep gemaakt.Een meisje had mijn camera laten vallen dus die doet het helaas niet meer. Toen weer teruggebracht naar het schip om te lunchen en daarna naar een plek gevaren waar we konden snorkelen. Ook paar keer van de duikplank af gedoken en verder lekker zonnen en wat funfacts gekregen over wat we gedaan hadden en gingen doen. 's Avonds weer lekker gegeten, spelletjes gedaan en nog even bij de bemanning gezeten. Maandagochtend werden we wakker gemaakt door Mike van de bemanning. Was meteen chagrijnig want was hartstikke moe, maar na het ontbijt mochten we weer snorkelen en daarna ging ik weer van de duikplank duiken. Wilde een salto maken maar durfde niet, 100 keer die plank op en af gelopen en het uiteindelijk toch geprobeerd. Kwam alleen op mijn rug terecht. Maar heb het in ieder geval gedaan. In het begin van de middag weer teruggebracht in de haven en nadat we weer ingecheckt waren ben ik even met Kim naar de supermarkt gelopen. Nouja, dat duurde een half uur om daar te komen en daarna weer een half uur om terug te lopen. Om 5 uur nog even een Didgeridoo lesje meegepakt samen met Kim en daarna spaghetti gegeten met Tom. We hebben wat gedronken op t terras onder ons hotel en zijn daarna naar de afterparty gegaan van New Horizon. Was leuk avondje uit! Vanochtend lekker even gesport want dat had ik al een eeuwigheid niet meer gedaan en verder een beetje nutteloos rondgehangen, me verveeld en mezelf getrakteerd op een brownie bij de McDonalds. Ook mijn Italiaans even bijgespijkerd door een boek te lezen van een Italiaanse jongen die naast ons zat toen we aan het zonnen waren en morgen weer met de bus door richting Magnetic Island.

• 06 Augustus 2013 - 10:21

Mam:

Hee lief heb weer ff je laatste verslagen gelezen en vindt het onwijs leuk wat je allemaal mee maakt. Echt geweldig! En heb ook alvast op Google gekeken waar je nog meer naar toe gaat. Echt zo waanzinnig mooi! Wat een onvergetelijke tijd heb je. Wel balen van je camera. Hou van en nog heel veel plezier verder xxx

• 09 Augustus 2013 - 09:18

Anita:

Hey meis,

Anietje is weer terug van vakantie en gaat je weer volgen hoor, hoorde al van mam dat je weer helemaal opgeknapt bent en super aan het genieten bent, top lieverd, klinkt heel leuk de boottocht die je hebt gemaakt. Veel plezier meis met alles wat nog komt, liefs Anita