Agnes water (1770) and Airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu Agnes water (1770) and Airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu

Agnes water (1770) and Airlie beach

Blijf op de hoogte en volg Larissa Bosman

03 Augustus 2013 | Australië, Airlie Beach

Vanuit Rainbow beach zijn we met de greyhound bus richting Agnes water gegaan. En hebben overnacht in een plaatsje dat 1770 heet. Het plaatsje waar captain Cook voor het eerst in Australie geland is in het jaar 1770. Heb echt 2 top dagen gehad daar. Aan het eind van de middag kwamen we aan in Agnes water en werden met een busje opgehaald. We zijn ingecheckt met Melissa en Dan. Melissa is een meisje die we op Rainbow beach ontmoet hadden en Dan kwamen we tegen in de Greyhound bus. We konden gelukkig een kamer met zijn vieren krijgen en zijn met zijn allen wat gaan drinken en eten bij het hostel. Gewoon beetje gerelaxed in de avond en mijn foto's op mijn laptop gezet zodat ik binnenkort eens even wat op facebook kan zetten. De volgende ochtend hadden we onze wekkers gezet voor het gratis ontbijt in het hostel en toen we aankwamen zagen we echt een heel buffet met allerlei soorten ontbijt en dachten echt woow wij gaan lekker eten. Helaas was dat niet voor ons maar voor een groep mensen die met een speciale tour gekomen waren. Ons ontbijt bestond uit brood met pindakaas of jam. Ach, het is gratis en als backpacker neem je alles aan wat gratis is. Daarna hebben we ons klaargemaakt voor onze surfles. 17 dollar voor 3 uur. Het was heel druk in de groep, dat was vervelend want er waren echt 20 mensen te gelijk die constant de zelfde golf wilden pakken. De les was wel heel leuk verder gelukkig en de begeleiders heel aardig. Ik heb een paar keer gestaan en 1 keer echt een hele golf gepakt. Dat was heel cool! Mensen gingen helemaal voor me juichen en klappen. Heb niet heel lang gesurft want had best wel last van mijn knie en wilde hem niet nog meer overbelasten omdat we de volgende dag ook allemaal leuke dingen te doen hadden. Na het surfen hebben we onszelf verwent met patat en zijn we nog even lekker gaan zonnen op het strand. Hebben even boodschappen gedaan en zijn daarna met zijn vieren gaan barbecueen. Verder hebben we nog een beetje buiten gezeten en niet echt veel gedaan. Redelijk optijd weer naar bed gegaan en de volgende ochtend er weer vroeg uit voor ontbijt en om uit te checken. Even naar de travelbugs gegaan om mijn datum voor mijn skydive door te geven omdat ik een open date ticket had geboekt en nog een aantal dingetjes voor Melissa geregeld en een tour voor Tom en mij geboekt voor die middag. De ochtend even op het strand gelegen met zijn vieren en daarna terug gegaan naar het hostel om ons klaar te maken voor de Scooter Roo tours. Je rijdt dan op 50cc motorbikes maar het gaat nog best snel. Ze kleden je aan in stoere motorkleding en dan mag je gaan rijden. Ik was echt superzenuwachtig in het begin maar je mag eerst even oefenen op hun landgoed voordat je de weg op gaat. Ik vond het echt geweldig! Met 80 km per uur over de weg crossen op een mini motor. Was echt super cool. 's Avonds weer gebarbecued met zijn vieren om het eten van de dag daarvoor op te maken en toen hebben Tom en ik de bus gepakt richting Airlie beach. 10 uur lang in de nachtbus. Amper kunnen slapen natuurlijk en bij aankomst ook nog een pokke eind lopen met mijn koffers voordat we eindelijk aankwamen bij het hostel. Omdat de mensen in onze kamer nog sliepen (het was 7 uur 's ochtends) zijn we maar rond gaan lopen in Airlie beach. Het is wel mooi hier, maar heel klein dus valt niet al te veel te beleven. Mijn kleding even gewassen en rond een uur of 12 kon ik echt niet meer dus toen mijn bed in gegaan om 1,5 uur te slapen. Een douche genomen en daarna met Tom naar het reisbureau gegaan om ons in te checken op de boot. Boarding pass gekregen en daarna ben ik even op pad gegaan om een cadeautje te kopen voor Tom omdat het zijn verjaardag is vandaag. 's Avonds gingen we uiteten met zijn tweeen. Was echt lekker! 's Avonds hadden we afgesproken met Tom en Katy. Die hebben we ontmoet op Rainbow beach en zaten in onze groep op Fraser Island. Zij verblijven in het Nomads hostel en daar was een speciale avond. Alle jongens die als vrouw verkleed waren kregen gratis drank. Dus Tom was als vrouw verkleed en deed ook nog mee aan de Ladyman competition. Was echt te grappig. Ook hebben we nog mee gedaan aan een spelletje dat cereal box heet. Dan moet je een cereal box proberen op te pakken van de grond met je mond en je handen moeten op je rug blijven. Ook je knieen mogen de grond niet aanraken. Iedere keer als iemand de box te pakken heeft mag diegene een stukje afscheuren om het lastiger te maken voor de volgende deelnemer. Was nog best lastig maar ben wel ver gekomen. Daarna gingen we even biljarten. Tom en Tom tegen Katy en mij. We hebben er 1 bal in gekregen voordat de jongens alles er al in hadden. Om 12 uur Toms verjaardag even gevierd en daar wat op gedronken en nog even gezongen. Tom besloot dat hij trek had dus wij naar de McDonalds. Ik had geen trek dus hij had alleen een bigmac besteld en ik had helemaal niets besteld. Die vrouw gaf ons per ongeluk 2 bigmac's en wedges met saus. Veel te veel en Tom kreeg dat niet op dus alsnog maar een burger gegeten. Toen maar naar huis gegaan want meneer was behoorlijk dronken en is uiteindelijk op de grond in slaap gevallen, waar ik m niet meer vanaf kreeg. Vanochtend kwamen we Dan en Melissa weer tegen die net aankwamen van 1770. Dus die heb ik ook even in de kaart laten schrijven die ik had gekocht voor Tom en weer even prachtig voor hem gezongen. Ook zijn cadeautje gegeven. Toen uitgecheckt en even mijn spullen naar het reisbureau gepakt omdat je maar 1 tas mee mag in de boot. Het weer is echt prachtig dus kijk er echt naar uit om de boot op te gaan vanmiddag!

  • 03 Augustus 2013 - 23:09

    Ingrid:

    Hi Larissa,
    Net je laatste 3 verslagen gelezen. Wat een gave trip maak je toch! Zoveel nieuwe plekken en zoveel nieuwe kennissen, geweldig. Alleen het lezen van je verslagen is al leuk. Nog heel veel plezier en pas goed op jezelf.

    Xx
    Ingrid

  • 04 Augustus 2013 - 00:17

    Pap:

    Hoi kanjer....
    zo te zien ben je lekker opgeknapt,
    jammer van dat lekkere ontbijtje hé,
    Maar "inderdaad" als backpacker maakt je dat ook niks meer uit hé.
    Ik heb je foto`s gezien in die stoere motorkleding !!!wow!!! zag er goed uit hoor.
    Het is super wat je allemaal doet daar, Maar blijf wel lekker jezelf hé.
    Doe geen gekke dingen die ik ook niet zou doen{geintje}
    Ga lekker verder genieten en feliciteer die ladyboy ook maar even van mij.
    xxx Pap en Petra xxx
    Enjoy Live.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Bosman

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 44221

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 02 September 2013

My life surrounded by Aussies

30 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Mijn avonturen in Gran Canaria

Landen bezocht: