Coffs harbour Byron bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu Coffs harbour Byron bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu

Coffs harbour Byron bay

Blijf op de hoogte en volg Larissa Bosman

16 Juli 2013 | Australië, Byron Bay

Nadat ik mijn laatste verslag heb geschreven zijn we naar een uitkijkpunt gelopen op Coffs harbour om naar de zonsondergang te kijken. Was echt een heel mooi uitzicht en we hebben zelfs walvissen gespot in de zee. 's Avonds lekker rustig aan gedaan. Lekker Engels dinertje gehad Bangers and Mash en daarna even mijn reisdagboekje bijgewerkt en wat met mijn kamergenoten gekletst. De volgende ochtend ben ik na het ontbijt lekker gaan zonnen en daarna zijn we gaan kanoën in een meer. Weer heel mooi uitzicht maar het meisje dat achterin zat bakte er niets van en kon niet sturen dus midden op het meer van plaats gewisseld en ben ik achterin gaan zitten. Toen ging het wel goed gelukkig. De rest van de dag heb ik alleen maar in de zon gelegen eigenlijk en 's avonds hebben we spelletjes gedaan in groepjes van 4. Was echt te grappig. Ik deed een onderdeel samen met Ash (een vet leuk Engels meisje) ik moest met een spaghettistokje in mijn mond bukken en proberen de spaghetti door het gaatje van een cola blikje te krijgen en dan moest Ash het andere eind van het stokje in haar mond doen en moesten we het samen proberen op te tillen en van de ene naar de andere tafel brengen. Dat moest met 3 blikjes en binnen een minuut. Net niet gered maar was wel grappig. Later moest ik met een Franse jongen uit ons team pingpongen in de lucht en uiteindelijk de bal aan het eind van de route die we af moesten leggen in een bak met water krijgen. Ook dit moest binnen een minuut en het is ons uiteindelijk gelukt. Die avond voelde ik me al niet zo lekker en in bed werd het steeds erger. Begon last van mijn keel te krijgen en had hele erge koorts. Had 5 lagen met vesten aan en had het nog steeds koud. Er was een Nederlands meisje in de kamer die een slaapzak van haar over me heen heeft gelegd en daardoor ben ik uiteindelijk in slaap gevallen. De ochtend in de bus was helemaal een ramp. Heb de halve busreis gehuild van de pijn in mijn keel en hoofd. Het huilen maakte mijn hoofdpijn natuurlijk alleen maar erger. Gelukkig had Tom een dekentje voor me en gaf me wat water en daarna was ik wel wat gekalmeerd. Bij aankomst in Byron bay heb ik alleen maar geslapen en naar de dokter gelopen die gesloten was. De jongen van de receptie heeft me toen maar naar de apotheek gebracht omdat ik helemaal overstuur was en ben daarna weer gaan slapen met wat medicijnen. De volgende ochtend meteen naar de dokter gegaan en die schrok een beetje van mn keel. Ik deed mn mond open hij keek en zei wooooow. Mn amandelen zijn zo dik dat ze helemaal op mijn tong zitten en zitten helemaal vol met gele pus. Ook de rest van mijn keel was dieprood, mijn oren waren niet goed en door de koorts was mijn hartslag veel te hoog. Ik kreeg meteen een injectie in mijn heup omdat het echt niet goed met me ging en daarna een hoop medicijnen mee. 116 dollar lichter maar voel me wel al iets beter. Het is me vandaag zelfs gelukt om een biscuitje te eten. Het eerste wat ik binnen kreeg in drie dagen. Wel met veel pijn en moeite maar moest echt even wat eten. Kan niet wachten tot ik weer normaal kan slikken zonder pijn en moeite. Vandaag zijn we een dagje naar Nimbin geweest. Een hippie stadje op ongeveer een uurtje rijden van Byron Bay. De plaats is echt heel raar. Iedereen is hippie en ze verkopen allemaal drugs terwijl het gewoon illegaal is en naast een politiebureau. Was wel ff grappig om te zien maar wel een beetje vaag. De lunch was een hamburger, die ik natuurlijk niet kon eten. Tom blij, die had 2 hamburgers nu. Nu ga ik nog even lekker chillen en vanavond gaan we waterpong doen. Leuk spel en je kunt ook nog hele leuke prijzen winnen! Melanie is veilig geland gelukkig vanochtend dus die kan weer lekker genieten van het terug in Nederland zijn.

  • 16 Juli 2013 - 19:10

    Anita:

    Hey Laris,

    heb hartelijk gelachen om je verhaal over dat spelletje, zag het helemaal voor me, totdat ik verder las dat je zo ziek bent geweest, wat een ramp hè? Is altijd vervelend om ziek te zijn maar helemaal als je zover van huis bent en het reizen doorgaat en je dan ook nog voor dokterspost staat die gesloten is. Gelukkig is dat goed gekomen de andere dag en heeft hij je klachten wel serieus genomen. Fijn dat het iets beter gaat, hopelijk kun je idd gauw weer beter slikken en knap je verder op. Beterschap meis, knuf Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Bosman

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 44278

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 02 September 2013

My life surrounded by Aussies

30 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Mijn avonturen in Gran Canaria

Landen bezocht: