Sydney! - Reisverslag uit Holden Hill, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Holden Hill, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu

Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Larissa Bosman

12 Juli 2013 | Australië, Holden Hill

Zit nu lekker in mijn bikini in de achtertuin van het Aussitel hostel in Coffs harbour ben vanochtend met de Greyhound bus aangekomen na een geweldige week in Sydney te hebben gehad. Aan het feit dat het winter is valt weinig te merken hier. Heb echt zoveel gedaan in Sydney en ga proberen het niet al te uitgebreid te vertellen. 4 juli vloog ik van Adelaide naar Sydney. Had een aantal nachtjes bij de moeder en stiefvader van Julianne gelogeerd en echteen paar gezellige dagen gehad. Ze hadden me naar het vliegveld gebracht en hebben zeker een half uur met mij mee gewacht bij de gate. Daarna werd omgeroepen dat het vliegtuig vertraging had en zijn zij richting huis gegaan. Ondanks de vertraging wel een goede vlucht gehad en aan het eind van de middag in Sydney aangekomen. Ik had echt geen flauw idee wat ik toen moest doen. Even mijn info boekjes er bij gepakt en toen maar besloten de trein te pakken. Maar waarheen? Ook geen idee natuurlijk. Op aanraden van een vrouw maar uitgestapt op Circular Quay. (zonder mijn infoboekjes want die was ik natuurlijk alweer verloren). Op Circular Quay werd ik terug gestuurd naar het centraal station maar gelukkig deze keer met de gratis bus.Te vroeg uitgestapt en na bijna een uur zoeken eindelijk het hostel gevonden waar ik heen wilde. Volgeboekt.. Ik had toen nog geen idee van het rugbytoernooi dat weekend en dat er voor de finale 40000 Britten en Ieren naartoe gekomen waren. Altijd leuk. Toen ik zonder geluk de rij weer uitliep begon Tom tegen me te praten. Een Engelse jongen waar ik nu mee reis. Please, don't tell me it's fully booked. Dus ik zei it's fully booked. Hij wist gelukkig nog wel een aantal andere adresjes en ik ben hem maar gewoon gevolgd. Toen maar samen een kamer genomen en heb ik ff snel een douche genomen. Op onze kamer zaten ook twee Duitse jongens. Soren en Andy. Daar ff op mn beste Duits mee gekletst en aan het eind van de avond (na een gratis maaltijd in het hostel) met zn 5en uitgegaan. Mijn drie kamergenootjes en nog een jongen die ze tijdens een toer ontmoet hadden. Was echt een gezellige avond en rond een uur of 4 weer terug. De volgende ochtend werd ik rond 5 uur al wakker en kon niet meer slapen. Moest echt nog wennen aan het idee dat er zoveel mensen op 1 kamer slapen. Die ochtend met Tom opzoek gegaan voor een hostel voor 6 juli omdat we maar 2 nachtjes in dit hostel konden blijven. 's Middags zijn we meegelopen met de free city tour door Sydney en hebben allemaal mooie dingen gezien en leuke feitjes over Sydney gekregen. Ook deze avond weer met zn allen uit en ook met een Belgisch meisje die deze dag was aangekomen in Sydney. Was wederom supergezellig en weer rond 4 uur terug. De volgende ochtend vroeg opstaan om uit te checken en met mn 3 kamergenootjes naar de Blue Mountains te gaan. Was echt zo gaaf! We kwamen eerst op een uitkijk en vond het wel mooi maar niet zo bijzonder. Maar daarna gingen we de hele berg af via the giant stairways en zijn door the Grand Canyon of Australia gelopen. Was echt heel gaaf! Die avond samen met Tom de rugby wedstrijd gekeken en was eigenlijk wel gezellig. Daarna met zn 2en uit in de Scubar en daar nog wat leuke mensen ontmoet. Rond een uur of 3 kwamen we thuis deze keer en zijn meteen gaan slapen omdat we de volgende ochtend weer optijd weg wilden om naar Bondi beach te gaan voor een nachtje. We hadden echt geluk met het weer die dag. Was echt prachtig mooi weer en er was vanalles te doen op het strand. Er was een surfwedstrijd, skateboard wedstrijd en een handstandwedstrijd. Hele leuke sfeer en daarna thuis even snel al mijn kleding gewassen en mijn reisdagboek een beetje bijgewerkt op het strand terwijl Tom aan het surfen was. 's Avonds even samen boodschappen gedaan en Tom heeft lekker spaghetti voor me gekookt. Hij vindt koken leuk en dat is echt ideaal. Ik hoef nooit wat te doen! We zouden een avondje niet uitgaan en optijd naar bed gaan. We zijn inderdaad niet uitgeweest maar waren echt tot 's nachts nog aan het kletsen in de kantine. 's Ochtends weer uitgecheckt en even gesport in het sportpark op Bondi daarna terug naar Sydney voor nog een aantal dagen en even langs het reisbureau geweest om een aantal tours te boeken voor de komende weken. We gaan echt vanalles doen! 's Avonds spelletjes gespeeld in het hostel en ik was in het team met een meisje uit Ierland en daarna uitgegaan met Tom, Lee, Anthony, Harry en Amanda. Was heel rustig dus we hebben het niet al te laat gemaakt. 9 juli zijn we naar het reisbureau gegaan om de boeking af te ronden en daarna hebben we even rondgelopen op Darling Harbour en zijn we naar de andere kant van Sydney gelopen over de Harbour Bridge. Even aan de andere kant rondgelopen en toen weer teruggegaan en bij het Sydney Operahouse naarbinnen gegaan. Er werd weer heerlijk voor me gekookt en ik ben deze keer eens op tijd naar bed gegaan. Even mijn reisdagboek een beetje bijgewerkt en toen in slaap gevallen. De volgende ochtend waren we net klaar met ontbijten toen het brandalarm opeens afging. Interesseerde niemand was dus iedereen ging gewoon door met wat hij/zij aan het doen was totdat de brandweermannen naar boven kwamen rennen en iedereen naar buiten moest. Was niets aan de hand gelukkig en mochten 5 minuten later alweer naar binnen. Spullen gepakt en naar de ferry gelopen op Circular Quay om naar Manly beach te gaan. Daar wat fietsen gehuurd en lekker langs het strand van Manly en Shellybeach gefietst. Ook de berg opgefietst (was kapot aan het eind) en van het uitzicht genoten bij een aantal mooie uitkijkpunten. Terug in het centrum heb ik even een nieuwe koffer gekocht want die andere had het al begeven en was een beetje klein. Thuis meteen alles maar van mijn oude koffer in mijn nieuwe gepakt en een douche genomen. Toen ik me net aangekleed had stond het eten alweer voor me klaar. Samen gegeten en daarna richting Circular Quay gegaan om cricket te kijken. Was niet zo veel aan op Circular Quay dus in de pauze maar richting Maloney's gelopen. De kroeg naast ons hostel. Had he t van te voren niet verwacht maar vind cricket echt leuk om te kijken nu ik de regels snap! Gisterochtend weer uitgecheckt even wat souvenirs voor mezelf gekocht, langs de Domain gelopen en door de Royal Botanic Gardens, foto's gemaakt vanaf de Pylon lookout op de bridge en daarna even geluncht. Na de lunch hebben we de Sydney Harbour Bridge beklommen. 134 meter hoog en echt supervet. Is onwijs duur maar het was mijn geld zeker waar. Was doodsbang in het begin maar het uitzicht is zo mooi dat je bijna vergeet hoe hoog je bent! Aan het eind van de middag hebben we Pizza gegeten in de Scubar. Het was all you can eat voor 10 dollar. Heb 2,5 pizza opgegeten en Tom 4,5! Al waren de pizza's wel klein. Had 1 pizza met Kangaroo, maar was niet zo bijzonder eigenlijk. Toen weer terug naar Circular Quay gegaan om de Harbour Bridge en Operahouse in het donker te zien. Daarna weer cricket gekeken in Maloney's en toen moesten we alweer naar de bus en zijn we met de nachtbus vertrokken naar Coffs Harbour waar we vanochtend aangekomen zijn. Niet echt veel kunnen slapen in de bus maar wel een beetje. Kwamen vroeg aan dus moesten zo'n 2 uur wachten tot de receptie open ging maar konden wel meteen om 8 uur al inchecken en de kamer in dus dat was wel lekker opzich. Ook eindelijk weer een hostel met wifi verbinding dus kon gelijk alles even bijwerken. Om half 11 zijn we met een aantal mensen van het hostel vertrokken naar het strand en hebben Stand-up Paddleboarding gedaan. Bakte er natuurlijk helemaal niets van en ben 100 keer in het water gevallen. Af en toe lukte me het om te blijven staan als er een golf kwam maar 9 van de 10 keer lag ik naast mijn board. Na een tijdje was ik er dan ook wel weer klaar mee en ben ik lekker op het strand gaan zonnen tot de rest ook klaar was. Nu lekker even een dagje relaxen en helemaal niets doen na een drukke week in Sydney en eind van de middag een sunset tour doen. Ga straks eens kijken of ik voor morgen een surfles kan boeken aangezien het weer goed is.

  • 12 Juli 2013 - 07:57

    Anita:

    Hoi kanjer,

    wat gaaf je verhaal, wat heb je al een leuke dingen gedaan en mooie natuur gezien. Ook leuk dat je met Tom reist, je treft het wel hè? :) Dat hij zo lekker kan koken. Veel plezier nog meis, kijk al uit naar je volgende verhaal, je komt vast nog meer leuke mensen tegen onderweg.
    Liefs Anita Xx

  • 12 Juli 2013 - 23:49

    Mam En Rick :

    Hee lieverd, jeetje wat klinkt het leuk allemaal. Echt super gaaf wat je allemaal doet. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt!! Ook leuk dat je een reis genoot hebt, en ook nog 1 die kookt!! Nou lief heel veel plezier en pas goed op jezelf !! Love you, xxx

  • 13 Juli 2013 - 11:30

    Luc:

    Hoi Larissa,
    Na die kangaroo pizza zul je wel vrolijk door Sydney hebben gehuppeld!! Superverslag.
    LIefs Marga & Luc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Bosman

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 44186

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 02 September 2013

My life surrounded by Aussies

30 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Mijn avonturen in Gran Canaria

Landen bezocht: