Little India - Reisverslag uit Blackwood, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu Little India - Reisverslag uit Blackwood, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu

Little India

Blijf op de hoogte en volg Larissa Bosman

08 April 2013 | Australië, Blackwood

Vrijdagochtend vroeg wakker geworden door twee kleine duiveltjes die graag het huis en de bewoners terroriseren. Een wekker hoef ik tegenwoordig niet meer te zetten want de gemiddelde tijd dat je wakker wordt gemaakt door rennende en gillende kinderen in dit huis is 5/6 uur
's ochtends. Toen we Andy eindelijk naar PMI hadden gebracht was het gelukkig een stuk rustiger. Ik heb voor Sammy een dvd aangezet en ben ondertussen even de afwas enzo gaan doen. Daarna hebben we samen een paar potjes Monopoly gespeeld en een fruitplaatje voor dr gemaakt. Aangezien ik zin had om te sporten en Sammy moest entertainen heb ik dr meegenomen naar de sportschool. Telefoon mee, leesboekje mee, flesjes water mee, sportkleding aan en wij zijn klaar om te gaan. Gelukkig vond ze het leuk en iedere keer als ze even geen zin had om wat te doen ging ze maar een spelletje op me telefoon spelen. Thuis even snel een douche genomen en lunch klaargemaakt. 's Middags even wat huiswerk gemaakt terwijl Sammy op dr bed wat spelletjes aan het spelen was en daarna hebben we samen met Julianne de boodschappen gedaan. Sammy en ik hadden constant de slappe lach en Julianne begon alweer een beetje spijt te krijgen dat ze ons meegenomen had. Totdat we bij de kassa kwamen en we allemaal zware tassen hadden. Kreeg ik nog even een extra spiertraining door voor 100 dollar aan boodschappen te tillen en heb zelf nog even nieuwe tijgerbalsem voor mn knie gekocht. Julianne heeft Andy opgehaald terwijl Sammy en ik nog even een paar potjes Monopoly gingen spelen. We zijn echt te verslaafd aan dat spel. 's Avonds hadden Julianne en Ric een dinertje met vrienden dus ik mocht weer oppassen. Ik was echt blij toen ze eindelijk thuiskwamen om 23:30 want ik was kapot en ben meteen mijn bed in gegaan. Zaterdagochtend was ik ziek, moe en chagrijnig. Slaap al meer dan een week bijna niet omdat het gehorig en licht in mijn kamer is. Ook mijn kleine luchtbedje is niet echt bevorderlijk voor mijn slaap. Nadat ik naar de gym was geweest zouden we naar China town gaan en tempels bekijken. Daar had ik wel zin in dus ben toch maar mee gegaan. Uiteindelijk gingen we alleen naar een winkelcentrum om te lunchen, boodschappen te doen en wat te drinken. Toen was ik nog moeier, voelde me nog zieker en nog chagrijniger dus ben de rest van de dag thuis gebleven om te rusten en nog wat spelletjes Monopoly met Sammy te spelen. Zondagochtend voelde ik me nog steeds niet lekker en heb de gym maar even overgeslagen voor een keertje. Ben lekker thuis gebleven toen ze met de kinderen naar de speeltuin gingen en toen ik mijn huiswerk af had ben ik even naar het winkelcentrum gegaan om een ijskoffie te halen. Natuurlijk wist ik niet in welk winkelcentrum ik moest zijn voor de koffie die ik wilde dus ben van het ene winkelcentrum naar het andere gelopen en vervolgens weer terug naar de eerste. Uiteindelijk heb ik er bijna 3 uur over gedaan om een koffie te halen en op te drinken, maar ben er wel even lekker uit geweest. 's Avonds zijn we naar Little India gegaan om te eten. Voor het eten hebben we eerst even wat boodschappen gedaan en toen we langs een winkeltje liepen zag ik een mooie clip voor in mijn haar. Aangezien het druk was in het winkeltje en wij haast hadden had ik besloten het een andere keer te halen. Dus vanochtend toen ik Andy afgezet had, de kamer geveegd had (stofzuiger komt morgen pas) en wasgoed in de was gedaan had, heb ik mijn spulletjes gepakt en ben ik als een echte toerist met een citymap in mijn hand op stap gegaan. We pakken altijd de MRT (soort metro) en ik wilde het een keertje lopen zodat ik ook wat van Singapore kon zien. Na 10000 keer verdwaald te zijn geweest en aan 80 verschillende mensen de weg gevraagd te hebben kwam ik aan op Doby Gauht. Dat is een MRT wat 1 station van Little India vandaan is. Ik ben gewoon van de ene naar de andere MRT gelopen om niet te erg te verdwalen. Alle MRT's lagen op een grote weg maar vanaf Doby Gauht gaat het over in smallere straatjes. Daar had ik nou net niet zoveel vertrouwen in en heb voor de zekerheid voor die ene stop toch maar de MRT gepakt. Aangezien ik er een eeuwigheid over gedaan had om in Little India wilde ik gewoon opschieten toen ik eindelijk aangekomen was. Blij dat het rustig was liep ik naar de verkoopster toe en vroeg om de clip die ik wilde voor mijn haar. Ging dat slot niet open.. Die vrouw heeft er serieus een half uur mee lopen kloten en ik werd steeds ongeduldiger. Dus ik ging dr wel eventjes helpen. Het slot kreeg ik niet open maar ik kon het glas wijd genoeg open krijgen om die clip eruit te vissen. Heb het geld gegeven, dat ding in mn haar gestoken en ben snel terug naar het station gegaan om de MRT naar huis te pakken. Net thuis gekomen en de rest van mijn werk even aan het doen. Ga als ik klaar ben lekker even zwemmen en sporten denk.

  • 09 April 2013 - 07:00

    Anita:

    Hey meis,

    leuk om weer een verslag van je te lezen. Kan me voorstellen hoor dat je niet vrolijk wordt als je al tussen 5 en 6 wakker gemaakt wordt, en dan nog niet helemaal lekker zijn, valt het niet mee hè? Je maakt best lange dagen. Ik hoop dat het nu weer beter met je gaat en dat de meubels gauw komen, kun je weer knap slapen :), tot gauw weer, xxx

  • 14 April 2013 - 16:54

    Mell:

    Hii Larry!

    Ik wil ook daar shoppen, vooral in de superhelden winkel!
    Zoek nog steeds n nerd, haha
    Ben echt heel benieuwd hoe alles eruit ziet!! (HINT)
    Nou meisje have fun met foto's maken haha

    Smak Smak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Bosman

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 44217

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 02 September 2013

My life surrounded by Aussies

30 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Mijn avonturen in Gran Canaria

Landen bezocht: