Holiday! - Reisverslag uit Novena, Singapore van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu Holiday! - Reisverslag uit Novena, Singapore van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu

Holiday!

Blijf op de hoogte en volg Larissa Bosman

11 Juni 2013 | Singapore, Novena

Lekker relaxed lig ik op mijn bed om even een update schrijven. Zou eigenlijk op mijn balkon gaan chillen maar de batterij van mijn laptop is leeg. Mam en Rick zijn woensdagavond aangekomen en sindsdien is het gekkenhuis. Uit mijn werk heb ik ze opgehaald van het vliegveld en nadat ze thuis even een douche genomen hadden en wat spulletjes uit hadden gepakt zijn we naar Clarke Quay gegaan om wat tapas te eten en heb mam en Rick even op massagestoelen gezet. Na het eten nog even rondgelopen in Clarke Quay en daarna weer naar huis gegaan. Donderdag met mam en Rick geluncht (voor hun ontbijt) en daarna zijn we naar Toa Payoh gegaan waar we eerst even naar de dokter moesten omdat mam veel last had van haar voet. Volgeladen met medicijnen even bij een FoodCourt gegeten. Was een hele bijzondere ervaring:p We mochten onze bestelling niet eens afmaken en moesten meteen gaan zitten van ze. Ook werden we uitgelachen toen we om een servetje vroegen.. Mam en Rick even op een terrasje bij ons in de buurt gedropt en Sammy opgehaald bij de schoolbus. Even Sammy aan mam en Rick voorgesteld en ze een rondleiding door het complex en ons appartement gegeven. Met zn allen bij het zwembad gezeten omdat Sammy zwemles had en t zonnetje lekker scheen de hele dag. Ik ging Andy van childcare halen en toen begon t heel hard te regenen. Gelukkig had ik een paraplu van de bewaking geleend omdat ik dat al aan had zien komen. Mam en Rick gingen weer weg en we hadden afgesproken om te gaan eten in Arabstreet die avond. Heerlijk gegeten bij een Turks restaurant en natuurlijk nog even op mijn beste Turks gesproken met de eigenaar en heel mooi wat Turkse liedjes gezongen. Was echt hele gezellige avond! Na een rondje in Arabstreet ben ik naar huis gegaan en mam en Rick zijn nog even wat gaan drinken op Clarke Quay. De volgende ochtend eerst even aan het werk gegaan en daarna met mam en Rick naar China town gegaan om te winkelen en naar de tempels te gaan. Was weer heel gezellig! Van daaruit hebben we een taxi genomen naar de Singapore flyer. Was echt heel mooi om het uitzicht van alle kanten te kunnen zien en daarna hebben we nog even rondgelopen op Marina Bay en naar een show met allemaal soort lichtgevende vliegtuigjes gekeken en naar de lichtshow. Ook mam en Rick even meegenomen naar het winkelcentrum waar je gewoon een gondelboot kunt nemen. Nog wat koffie gedronken bij de Starbucks en toen weer naar huis gegaan. Zaterdag lekker vrij en eerst even een dagtour naar Indonesie geboekt voor zondag en daarna lekker ontbeten bij de Delifrance. Taxi gepakt en met de kabelbaan naar Sentosa Island te gaan om een eeuwigheid rond te lopen om later te crashen bij een terras waar we lekker de rest van de avond gezeten hebben. Ook nog even naar een lichtshow gekeken en toen de taxi naar huis weer gepakt en redelijk optijd mijn bed in gegaan want het wekkertje van zondag ging om half 6. Ik kon niet echt wakker worden en kwam een half uur te laat aan bij het station. Had al 1000 oproepen van mam gemist maar het geluid van mn telefoon stond uit. Snel de MRT gepakt naar Harbourfront en net optijd bij de balie om in te checken voor de ferry naar Indonesie. Snap niet zo goed waarom we zo vroeg moesten zijn want hebben echt een eeuwigheid gewacht op de ferry, maar oke. De tour sloeg nergens op. Alleen de tempel waar we heengingen was heel indrukwekkend maar voor de rest was het alleen maar winkelen. Het was wel heel bijzonder om te zien hoe arm de mensen hier zijn. Overal waar we langreden waren krotten en allemaal oude huisjes en winkels. Ondanks dat het niet zo'n geweldige tour was hebben we toch een topdag gehad! Echt hele leuke mensen ontmoet tijdens de tour en er met zn allen wat leuks van gemaakt. Ik zou graag nog een keer terug willlen om wat meer van het land te zien. 's Avonds naar little India gegaan om mam en Rick te laten zien dat het hier normaal is om met een miljoen mensen ofzo op zondagavond met zn allen buiten rond te hangen. Echt heerlijk gegeten bij Aroma's of India. Als je ooit naar Little India gaat in Singapore moet je echt daarheen. Ik heb altijd goed eten in Little India, maar dit was veruit de beste!! En de gastheer is echt superaardig en behulpzaam. Wederom een geweldige dag en avond gehad, maar thuis wel meteen in mijn bed gecrasht en binnen een seconde als een blok in slaap gevallen. 's Ochtends weer vroeg aan het werk en echt heel snel gewerkt zodat ik de rest van de dag de tijd had om lekker bij het zwembad te chillen met mam en Rick. 's Avonds met mam, Rick, Ric, Julianne en de kinderen bij Thai Express gegeten en daarna thuis nog even gekletst met zn allen. Was heel gezellig! Maar allemaal vroeg naar bed want iedereen was moe en mam en Rick moesten weer heel vroeg op vandaag voor een dagje in Maleisie. Ik had een drukke dag met werken dus dat kwam wel goed uit. Hele dag aan t werk geweest en tussendoor lekker aan het luieren geweest. Hele leuke maar vermoeiende week gehad tot nu toe! Binnenkort weer de volgende update over mijn ''vakantie''.

  • 12 Juni 2013 - 07:14

    Anita:

    wat een leuk verslag meis, ze hebben een topvakantie hè? En jij had dus gisteren een lekker bijkomdagje, had je wel nodig zo te lezen haha. Geniet er nog maar lekker van, voor je het weet is het zaterdag. Nog veel plezier en doe ze de groetjes, xxx

  • 12 Juni 2013 - 14:44

    Ingrid:

    Larissa's nieuwe carrière; international touringcar guide.
    Veel plezier nog even met je bezoekers!

    Xxx

  • 14 Juni 2013 - 18:17

    Nynke:

    Wat een leuk om te horen dat jij maar ook rick en rina zo genieten. Voor hun zit het er bijna op. En voor jouw duurt het nog even. Geniet er nog maar van en kijk weer uit naar je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Bosman

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 44265

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 02 September 2013

My life surrounded by Aussies

30 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Mijn avonturen in Gran Canaria

Landen bezocht: