Basketball - Reisverslag uit Blackwood, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu Basketball - Reisverslag uit Blackwood, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu

Basketball

Blijf op de hoogte en volg Larissa Bosman

05 Maart 2013 | Australië, Blackwood

06:45. Topfit spring ik mijn bed uit en ga huppelend naar de badkamer waar ik mezelf klaarmaak en begin al fluitend te werken aan de lunchpakketjes van de kinderen. De kinderen worden wakker, maken zich klaar voor school, eten meteen hun ontbijt en omdat er tijd over is helpen ze mij met het afhalen van hun beddengoed voor ik ze vrolijk naar school breng. I wish my morning would be like this! Nu dan maar de werkelijkheid. Om 3 uur 's nachts (ik sliep echt net) besloot Sammie opeens bang te zijn in haar kamer en in mijn bed te komen slapen. Weinig licht gelukkig deze keer maar wel de ventilator op volle stand, want ze had het warm. Wat een lawaai maakt dat ding zeg! Ze lag constant te draaien en te trappen in mijn bed en toen ze eindelijk stil lag besloot ze dat ze wat wilde drinken. Gelukkig had ik nog wat water op mijn nachtkastje staan. Na een hele tijd draaien viel ze eindelijk in slaap. Ik natuurlijk niet.. Maarja, geeft niks want ik had natuurlijk megaveel energie over na een dag niet eten en een nacht niet slapen.. Andie was ook geweldig vanmorgen. Hij wilde zich niet aankleden en in ontbijten had hij ook geen zin. Omdat ik er uitzag alsof ik ieder moment dood neer kon vallen, besloot Julianne dat het een beter idee was dat zij maar ging rijden terwijl we de kinderen naar school gingen brengen. Dat was zeker geen slecht idee want kon mn ogen amper open houden. Thuis even snel de was opgehangen, de bedden opgemaakt van de kinderen en ondertussen wat krachtvoer naar binnen gewerkt. Dat had ik echt even nodig om mijn energielevel weer een beetje omhoog te brengen. Was van plan om lekker in de zon te gaan lezen en heb dat wel 3 minuten volgehouden! 35 graden in de zon zonder wind is best warm. Het zweet droop over mijn rug en het werd tijd om naar binnen te gaan. Eventjes een stukje uit mijn boek gelezen en daarna klaargemaakt voor een sessie met mijn personal trainer. Ging opzich wel goed. We hebben heel voorzichtig aan het einde van de training wat legpresses gedaan om mijn knie weer wat sterker te maken maar kreeg meteen allemaal blauwe plekken op mijn knie dus daar zijn we maar weer mee gestopt. Thuis lekker onder de douche gesprongen en de was weer binnen gehaald. Alvast gekookt voor de kinderen en de keuken een beetje netjes gemaakt. Uit school heb ik de kinderen meegenomen naar Hungry Jack's voor een happy meal en om even lekker te spelen in de speelplaats. Daarna heb ik samen met Julianne de kinderen meegenomen om te fietsen. Ik heb Sammie's zijwieltjes eraf gehaald en ze heeft voor het eerst zonder gefietst! Wel met hulp van mij maar was supertrots! Thuis de kinderen eten gegeven en toen stond Joe voor de deur om me op te halen. Hij ging me bij de oval (een groot openbaar sportveld met ruimtes voor verschillende soorten sport) leren basketballen. Heb besloten dat ik dat wel moet kunnen nu ik een pakje heb. Heb direct mijn eerste driepunter gescoord en voor de rest alles van dichtbij. Verder was ik superslecht maar heb wel lol gehad. We hebben ook nog even gevoetbald en zijn daarna naar Glenelg gegaan om even door de winkelstraat en de steiger te lopen. Schaamde me dood in me basketball outfit, maarja. Heel slim mijn been verbrand aan de uitlaat van de auto.. En na Glenelg weer veilig thuisgebracht en natuurlijk nog een paar potjes Monopoly gespeeld. Ik heb zowaar een keer gewonnen. Gebeurd niet zo vaak helaas maar dat maakt het wel extra leuk als ik een keer win. Die vreugde was snel weg nadat ik alle andere potjes had verloren helaas. Het is alweer 1 uur 's nachts en mijn wekkertje gaat weer om 06:30 dus ga maar snel mijn bedje in.

  • 05 Maart 2013 - 20:43

    Linda:


    Hoi Larissa,

    via via kom ik terecht op jouw waarbenjij.nu account.
    Zo te lezen bevalt het je prima 'down under'!
    Ik heb er al heel vaak aan gedacht om hetzelfde avontuur aan te gaan en door jouw verhalen wordt ik steeds enthousiaster!
    Het probleem is dat ik geen idee heb hoe ik het allemaal aan moet pakken en vooral waar ik moet beginnen.. (via een au-pair bureau of juist niet? etc.)
    Als je tijd en/of belangstelling hebt hoop ik dat je contact met mij op kunt nemen.
    In elk geval heel veel plezier daar!

    Groetjes,

    Linda

  • 05 Maart 2013 - 21:43

    Mam:

    Haha grappig joh hoe je begint met dit verhaal! Basketballen?? Wat is dat nou weer? Enne die Joe, ben wel heeeel benieuwd naar hem. Nou druk meisje fijne dag xxx

  • 05 Maart 2013 - 21:43

    Mam:

    Haha grappig joh hoe je begint met dit verhaal! Basketballen?? Wat is dat nou weer? Enne die Joe, ben wel heeeel benieuwd naar hem. Nou druk meisje fijne dag xxx

  • 06 Maart 2013 - 11:44

    Manon:

    Hahahahah ik lach echt om jou

  • 07 Maart 2013 - 17:29

    Mell:

    Larry!

    ik wil ook Joe zien!
    Hoeveel sporten wil je allemaal wel niet gaan doen?
    Basketbal is wel leuk, die jongens zijn ook altijd zo knap en lang! hmmm
    Maar meisje ben heel benieuwd ! show m maar snel :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa Bosman

Actief sinds 24 Jan. 2011
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 44238

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 02 September 2013

My life surrounded by Aussies

30 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Mijn avonturen in Gran Canaria

Landen bezocht: