Rainbow beach & Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu Rainbow beach & Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Larissa Bosman - WaarBenJij.nu

Rainbow beach & Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Larissa Bosman

30 Juli 2013 | Australië, Noosa Heads

Heb echt een topweekend gehad op Rainbow beach en Fraser Island! Bij Rainbow beach niet zo heel vee gedaan. Beetje rondgelopen en gerelaxed en het een en ander geregeld op de computer. Had met boodschappen doen 100 dollar extra gepind en er is in de kamer 50 dollar gestolen. De volgende ochtend werd ik wakker en was er nog 10 dollar gestolen. Dat was wel beetje jammer. Maar verder beetje kennis gemaakt met de mensen uit onze groep en een veiligheidsfilm gekeken over rijden op Fraser Island. Vroeg naar bed gegaan omdat de wekker al om half 7 ging de volgende dag. Om 7 uur 's ochtends ontbijten met gratis pannekoeken en na een meeting die ochtend zijn we de auto's in gegaan. Wij zaten in groep C en hadden echt meteen een klik met zijn allen. Ook echt de enige groep die zoveel lol had en het was vanaf het begin af aan meteen top. Tom begon met rijden en na nog geen 2 minuten op Fraser Island stopte de auto er mee. De koppeling was gebroken. Gelukkig niet door iets wat wij hadden gedaan. Toen maar met zn allen een rugbybal over gegooid tijdens het wachten op een nieuwe auto. We hebben onze groep gelijk gedoopt tot team Clutch (koppeling) en dat is de hele trip zo doorgegaan. Toen we eindelijk weer op pad waren zijn we naar een plek gegaan om te lunchen en van daaruit naar lake Wabby gereden. Mooi meer met ijskoud water. Toch maar stoer naar de overkant gezwommen en terug wat nog best vermoeiend was. Aan het eind van de middag richting de Aboriginal Camping gegaan om op heilige Aboriginal grond te slapen. De camping was best groot met warme douches en alle tenten waren in groepen van 8 tenten bij elkaar gezet onder een dekzijl. Daardoor was het niet koud 's nachts zoals in Noosa. We hebben met zijn allen gekookt en gegeten en 's avonds allerlei spelletjes gespeeld met onze groep. Toen naar bed gegaan voor een kort nachtje slaap en de volgende ochtend weer vroeg op pad om na een heerlijk ontbijtje richting Eli creek te gaan. Een klein riviertje waar je in het water met de stroming mee kunt drijven. Ons groepje had zoveel lol dat we nog maar een keer zijn gegaan. Van daaruit doorgereden naar een oud wrak van een schip en daar wat leuke groepsfoto's gemaakt. Van daaruit doorgegaan naar de Pinnacles, de zandstenen bergen. Mooie kleur zand daar. Doorgereden naar de Champagne pools. Dat zijn gewoon golven water die over de rotsen heen slaan. Kwam er een beetje bebloed uit omdat de stenen heel glibberig en scherp waren en mn tenen een beetje open heeft gesneden. Sommige mensen kwamen er helemaal erg uit met hele benen die open lagen. Dat water was echt ijskoud omdat het uit de oceaan komt. Nadat iedereen weer opgeknapt was en de EHBO kit weer opgeruimd zijn we doorgegaan naar een uitkijkpunt op de rotsen waar je haaien, walvissen en roggen kunt zien. Ik heb niets gezien helaas, maar was wel mooi uitzicht. Na een lange dag met veel dingen op het programma weer teruggereden naar de camping waar de jongens echt een heerlijke maaltijd voor ons gekookt hebben en daarna weer spelletjes gespeeld met zn allen. Toen het wat later werd zijn we met zn allen de disco ingegaan. Nouja, een dak op een paar palen met speakers en een Ipod stekker erin. Lekker gek gedaan met zn allen en samen met Tom 2 (Er waren 4 jongens die Tom heten) een dronken jongen uit de verkeerde tent gehaald en hem in de juiste tent gezet en een dronken meisje naar bed gebracht. Wij waren de enige 2 die nuchter waren namelijk. In de eetruimte was een hele grote slang, een Carpet Python. Was echt 2 meter ofzo en die was lekker de hele avond daar aan t chillen terwijl wij aan het eten, drinken, dansen waren. Wel raar idee, maar deze was niet dodelijk dus dan laten ze hem gewoon lekker liggen. Volgende ochtend even vroeg met zn allen opruimen en alles in de auto gegooid om naar lake McKenzie te rijden. Moest echt zo nodig plassen onderweg en de reis duurde echt een eeuwigheid. Ook de weg zat vol met hobbels en ik zat achterin dus vloog constant heen en weer. Heb toen we aankwamen echt een sprintje getrokken naar t toilet. Ook daar weer even gezwommen en toen weer teruggereden richting Rainbow beach. Ik heb het laatste stukje gereden met een beetje zand en verder op de weg. Was doodsbang en vond het echt verschrikkelijk. Zat ook lekker te kloten met die koppeling de hele tijd. Bij aankomst in Dingo's even ingecheckt en geluncht. Met John gechillt terwijl de jongens de auto's terugbrachten. 's Avonds gezellig met onze groep lasagne gegeten en wat gedronken. Toen begon de karaoke en natuurlijk een paar keer meegedaan. We hebben echt gelachen daar. Vooral toen we met de jongens I feel like a woman gingen zingen. Na gezellig avondje nog even geflirt met een leuke Ierse jongen en toen weer naar bed gegaan om er om 7 uur weer uit te gaan met zn allen om gratis pannekoeken te eten. Daarna gezellig een uur lang met Manon geskyped tot mijn internet uitviel en toen maar uitgecheckt. Nu lekker chillen tot de bus komt om ons naar seventeenseventy te brengen. Onze volgende bestemming van de reis.

• 31 Juli 2013 - 16:45

Mam:

Echt super gaaf joh wat je allemaal mee maakt ! En leuk om je verslag weer te lezen. Xx